Wartościowe przekąski do szkoły

Najmłodszym uczniom ciężko przychodzi kontynuowanie nauki, gdy wspominają jeszcze wakacyjne przygody. Łatwo się dekoncentrują i trudno im się skupić na lekcjach. Co zrobić, aby ułatwić dziecku naukę? Klucz tkwi w odpowiedniej diecie. Sprawdź, co wkładać do pudełka śniadaniowego Twojej pociechy, aby z sukcesem kończyła każdy dzień!

Wraz z nadejściem jesieni i rozpoczęciem roku szkolnego mamy coraz mniej czasu rano. Chcemy jak najszybciej wyszykować dzieci do szkoły, żeby zdążyć do pracy. Ten poranny pośpiech nie sprzyja przygotowaniu zdrowego śniadania. Idziemy na łatwiznę, bo rano każda minuta jest cenna. Często poprzestajemy na zapakowaniu maluchom zwykłej bułki z serem, która później „przegrywa” z kolorową paczką chipsów lub batonikiem ze szkolnego sklepiku. Czy mamy alternatywę? Tak! Wystarczy wrzucić do plecaków zdrowe przekąski, które uatrakcyjnią posiłki podczas przerw oraz wspomogą pracę umysłu dziecka.

Orzechowy zawrót głowy

Pożywnym dodatkiem do drugiego śniadania będą orzechy, ponieważ są źródłem dobrych, nienasyconych kwasów tłuszczowych. Wspierają układ nerwowy i układ krążenia. Dzięki zawartości witaminy E oraz żelaza usprawniają pracę mózgu, co jest szczególnie istotne przy przyswajaniu szkolnej wiedzy. Pomagają uzupełnić niedobór magnezu, potasu czy miedzi. Są bogate w błonnik, wapń oraz witaminę K, która wzmacnia odporność. Najlepiej smakują jako składnik własnoręcznie przygotowanych ciasteczek owsianych. Dla rozszerzenia jadłospisu dobrze łączyć ze sobą różne ich odmiany. W „Orzeszkach do kieszeni” Mixit znajdziemy kompozycję z prażonych orzeszków ziemnych, orzechów laskowych, orzechów nerkowca, brazylijskich i włoskich. Dzięki niewielkiemu opakowaniu idealnie zmieszczą się do plecaka czy lunchboxu, zapewniając dziecku wartościową przekąskę.

Wzorowy początek dnia

W diecie równie istotne są owoce. Według piramidy żywieniowej są ważnym punktem w  codziennym jadłospisie. Warto spożywać je rano, ponieważ stanowią doskonałe i naturalne źródło energii. Zawierają błonnik, antyoksydanty i witaminy A, C i E. Dobrze sprawdzą się jako zamiennik niezdrowych słodyczy lub chipsów.

Owoce najczęściej zajadamy latem, kiedy są świeże. Gdy nadchodzi jesień, zaczynamy tęsknić za truskawkami, jagodami czy malinami. Jest jednak sposób, który pozwala nam wrócić do letnich smaków w środku jesiennej słoty, a nawet sięgnąć po odrobinę egzotyki. Tajemnica tkwi w liofilizacji, czyli suszeniu owoców mrozem. Przepyszne mango, truskawki, owoce leśne, brzoskwinie i czereśnie znajdziecie w 5 różnych kompozycjach Mixit. Dzięki nim możemy podarować swojemu dziecku smak lata przez cały rok. To świetny wybór na drugie szkolne śniadanie.

Witaminy „na wynos”

Dobrym pomysłem na główny posiłek dnia, na przykład podczas długiej przerwy, będzie zdrowa sałatka. Można wzbogacić ją ziarnami zbóż, przemycając w ten sposób dodatkowe wartości odżywcze. Wystarczy połączyć ulubioną sałatę, dwie dojrzałe gruszki, miód i kawałki  sycącego sera. Później dodać oliwę, doprawić do smaku solą i pieprzem, a na koniec dorzucić garść ziaren. Aby nie zastanawiać się, jaka kompozycja ziaren będzie idealnie współgrała z ulubioną sałatką dziecka, warto skorzystać z gotowych saszetek z ziarnami, np. Mixit. Nasiona słonecznika, konopi, pestki dyni, orzeszki piniowe to zestaw, który ozdobi sałatkę dziecka na szóstkę z plusem! Taki lunch to podstawa zbilansowanej diety, bardzo ważnej w życiu młodego człowieka.

Aby urozmaicić posiłki dziecka i spakować mu do szkoły wartościowe przekąski nie trzeba spędzać całych godzin w kuchni. Warto wspomóc się gotowymi rozwiązaniami, które nie tylko są smaczne, ale przede wszystkim zdrowe. Z odpowiednim wsparciem nasza pociecha będzie mogła dużo łatwiej utrzymać skupienie na lekcjach. Na koniec roku z pewnością zaowocuje to świadectwem, z którego Twoje dziecko będzie dumne!